Skoro już tu jesteś i czytasz to zostaw po sobie jakiś znak!
Komentarze jak wszędzie tak i tu są mile widziane !!!

niedziela, 14 lutego 2010

John Frusciante answering fans (2004) cz.2

Ogromną pracę wykonała dla Nas abu3, za co ja osobiście ogromnie jej dziękuję w tym miejscu.
Wy mozecie jej podziękować w komentarzach pod postem.



[Częśc 2 – o Niandrze, filmie, szczotkowaniu zębów i sokach

Pyt: Czy mógłbyś pokrótce opowiedziec o piosnekach zawartych na „Niandrze…” i „Smile..”

JF: Niestety nie mam kopii „Smile..” tu, gdzie teraz jestem. „Niandra” była pisana w domu, w którym nagrywaliśmy „Blood Sugar Sex Magic” prawdopodobnie w weekend, w którym wróciłem do mojego domu, bo nie pracowaliśmy w weekendy. „My smile is a rifle” była napisana w trakcie tworzenia BSSM. „Head (beach Arab)” napisałem, kiedy miałem 16 lat i oryginalnie miał to być utwór heavy metalowy, ale ostatecznie skończyłem na takiej wersji, jak na „Niandrze”. Po prostu poszedłem w innym kierunku. Prawdopodobnie, była też nagrana, gdy byliśmy w początkowej fazie nagrywania BSSM. „Big takeover” nagrano w trakcie pisania. „Curtains” to była wtedy jedyna piosenka, jaką pisałem na pianino i też nagrałem ją w trakcie pisania „Running away into You” była nagrana już po tym, kiedy odszedłem z zespołu. Wydaje mi się, że to jedyna piosenka nagrana po moim odejściu. Jakiś miesiąc po tym zdarzeniu. „Mascara” powstała w trakcie nagrywania BSSM. Dzień po tym, kiedy ją nagrałem, poznałem Mascarę Snake’a z Captain Beefheart and His Magic Band i podejrzewam, że to właśnie dlatego nadałem jej taki tytuł. Wydawało mi się, że istnieje jakiś związek między doświadczeniem, jakim było poznanie go, a słowami piosenki. „Been insane” i „Skin Blues” powstawały w trakcie nagrywania. "Your Pussy's Glued to a Building on Fire" była napisana w domu, w którym nagrywaliśmy BSSM i nagrana w weekend, w którym wróciłem do swojego domu. "Blood on My Neck From Success" powstało tuż przed tym, zanim odszedłem z zespołu, a słowa w pewnym sensie obrażają naszego ówczesnego menagera – Lindy’ego Goetz’a. To naprawdę fajny facet, nie miałem na myśli nic złego, ale w tamtym czasie czułem, że jestem popychany do pewnych rzeczy, że mówi mi się co mam zrobić i że moja więź ze sztuką cierpi na tym, że uszczęśliwiam wszystkim dookoła. "Ten to Butter Blood Voodoo" było nagrywane w trakcie tworzenia. Pamiętam, że byłem wtedy całkiem szczęśliwy. Pamiętam, że byłem na heroinie, kiedy nagrywałem tamto solo (śmiech).



„Usually Just a T-Shirt” było nagrywane w takim porządku, w jakim znajduje się na płycie. Najwcześniejsze utwory powstawały w trakcie pisania Blood Sugar, a ostatnie tuż przed odejściem z RHCP. Wydaje mi się interesujące, że można usłyszeć, jak słabłem wewnętrznie. Moim zdaniem 3 ostatnie kawałki są najlepsze na tej płycie, a jednocześnie, to bardzo smutne, ponieważ kiedy teraz tego słucham, mam wrażenie, że to ktoś, kto rozpada się na kawałki, jak ktoś kto chce się zabić. Smutne z tego samego względu dla którego są dobre. Jestem dumny, że przez to przeszedłem i że te utwory są takie, jakie są. Powiedziałbym, że ostatni z nich pokazuje kierunek, w jakim myślałem że pójdzie moja muzyka poza zespołem, gdybym nie przestał wtedy grac. I na basie gra tam mój bliski przyjaciel, który zmarł.

Wszystkie piosenki na „Niandra Lades…” były nagrane w moim salonie w domu przy 8505 Hollywood Boulevard, Hollywood Boulevard, King’s Road na wzgórzach.


Pyt: Czy istnieje jakakolwiek możliwość zobaczenia filmu Toni Oswald, tego z którego pochodzi okładka do Niandry??


JF: Na pewno skończyła ten film, jakoś ostatnio. Był w fazie edycji przez długi czas, ale był kręcony około 1992. To film zainspirowany ideami Marcela Duchampa. Toni była ze mną podczas trasy BSSM po Europie. Wtedy dużo rozmyślała, cały czas notowała w swoim zeszycie i wtedy wpadła na pomysł tego filmu. Gram tam alter ego Duchampa – Rose Sélavy. Film był ostatnio pokazywany w Viper Room (przyp. klub w Hollywood, o ile dobrze znalazłam należał częsciowo do Johnnego Depp’a do 2004). Mieli noc filmów i go pokazali. Nie wiem czy kiedykolwiek ukaże się na jakimś nośniku. (znalazłam na MySpace Toni, że nie zamierza w jakikolwiek sposób zarabiać na tym filmie, zrobiła go tak po prostu…co ciekawe w filmie pojawia się też Clara Balzary).

dla porównania


Pyt: Co za butelkę nosisz ze sobą podczas całego Funky Monks i dlaczego tak często szczotkujesz tam swoje zęby?? – absolutnie najlepsza odpowiedź jak do tej pory i jak zwykle się rozwodził na pytaniem – cały John

JF: Ten okres w moim życiu, najszczęśliwszy jak do tej pory – gdy mieszkaliśmy w tamtym domu, to był pierwszy raz, kiedy aż tak często szczotkowałem zęby. Powinienem to kontynuować później. Ale to był chyba jedyny okres, kiedy tak obsesyjnie to robiłem. Bardzo polecam mycie zębów wszystkim, to świetna rzecz i potem bardzo żałujesz, jeśli tego nie robiłeś.

Ta butelka, którą nosiłem…W tamtym czasie piłem też bardzo dużo soku kokosowo-ananasowego. To smak, który kojarzy mi się z nagrywaniem BSSM. Co jeszcze..piłem sok żurawinowy, oo i jeszcze sok kokosowo-ananasowo-bananowy – też był dobry. A nie, chyba to był ananasowo-bananowy.

Fru momenty:

2:56-3:00 (smiech),

3:46-3:50(smiech);


5:50-5:56(everythig was recorded In the living romm?) - zastanawia się czy na pewno wszystko było nagrane w salonie

8:55-9:01 (what else did I drink)-co jeszcze piłem... - warto dosłuchać do końca, bo mówi o tych sokach z takim entuzjazmem

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Walentynkowo :D:D:D