Skoro już tu jesteś i czytasz to zostaw po sobie jakiś znak!
Komentarze jak wszędzie tak i tu są mile widziane !!!

wtorek, 2 października 2007

Niandra - opowiada John Frusciante

Spisane z odpowiedzi na pytania fanów, przetłumaczyła gravity.

"Ok, uhm, to jest w odpowiedzi na pytanie “czy mógłbyś krótko opowiedzieć o tym kiedy zostały nagrane poszczególne piosenki na płytach Niandra i Smile?". "As Can Be" napisałem jeszcze w domu, w którym nagrywaliśmy BSSM i nagrałem ją najprawdopodobniej w weekend, kiedy wracałem do swojego domu, bo w weekendy nie pracowaliśmy. "My Smile is a Rifle" to było kiedy komponowaliśmy płytę, "Head Beach Arab" napisałem, gdy miałem 16 lat i początkowo to była piosenka heavy metalowa, a ta wersja, którą nagrałem na Niandra um, poszedłem w innym kierunku. To też nagrałem chyba dość wcześnie na etapie pisania BSSM. "Big Takeover" też nagrałem w trakcie komponowania [BSSM]. "Curtains" było wtedy moją jedyną piosenką napisaną na fortepian, nagrałem ją w trakcie komponowania.

"Running Away Into You" nagrałem po odejściu z zespołu. To chyba jest, może być jedyna piosenka z tej płyty nagrana po odejściu z zespołu. Nagrałem ją chyba z miesiąc po odejściu. "Mascara" było przy komponowaniu BSSM, a dzień po napisaniu tej piosenki poznałem Mascara Snake z Captain Beefheart and the Magic Band, i chyba dlatego dałem piosence tytuł "Mascara." Czułem, że istnieje jakiś związek pomiędzy doświadczenie, jakim było to spotkanie, a słowami piosenki. "Been Insane" nagrałem od razu przy komponowaniu. "Skin Blues" nagrałem od razu przy komponowaniu. "Your Pussy's Glued to a Building on Fire" napisałem w domu BSSM i nagrałem w weekend, gdy wróciłem do swojego domu. "Blood on My Neck From Success" było zaraz przed odejściem z zespołu, a słowa to w sumie atak na naszego managera, którym był wtedy Lindy Getts. To naprawdę miły facet, nie życzę mu nic złego, ale w tamtym czasie czułem, że mną pomiatają i mówią co mam robić, i że mój związek z moją sztuką cierpi, bo wszyscy naokoło chcą odnieść sukces. "Ten to Butter Blood Voodoo" nagrałem od razu przy komponowaniu i pamiętam, że byłem wtedy naprawdę szczęśliwy, z tego co pamiętam, gdy nagrywałem partie gitary byłem na heroinie.

Usually Just a T-Shirt zostało nagrane w takiej kolejności, w jakiej piosenki są na płycie, tak więc wcześniejsze piosenki zostały nagrane w okresie nagrywania BSSM, a te na końcu zaraz przed odejściem z zespołu. Myślę, że to ciekawe, że można tam usłyszeć mój wewnętrzny upadek. Uważam że te 2 ostatnie piosenki są najlepsze na płycie. Ale równocześnie to bardzo smutne, bo kiedy to słyszę, to brzmi jakby ktoś się rozpadał, albo zaraz miał popełnić samobójstwo czy coś takiego. Te piosenki są smutne z tego samego powodu, dla którego są dobre, więc jestem dumny, że przez to przeszedłem, i że te piosenki są, jakie są. Ostatnia piosenka - wtedy nie wiedziałem, że będzie ostatnia - uhm, uważałem ją za kierunek, w którym mogłaby pójść moja muzyka poza zespołem, gdybym wtedy nie przestał grać muzyki. I gdyby nie umarł mój bliski przyjaciel, który grał na kontrabasie. Wszystkie piosenki na Niandra LaDes zostały nagrane w moim salonie przy 8505 Hollywood Blvd. w Hollywood Blvd. i Kings Road, w Hills. Tak, wszystko zostało nagrane w moim salonie."

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Walentynkowo :D:D:D